در تحقیقات پیشین 105
جدول 4-2: اسامی گروههای آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ به تفکیک دانشکده 108
جدول 4-3: هزینه کل، تعداد دانشجو و هزینه سرانه هر گروه آموزشی 109
جدول 4-4: میانگین نمرات تراز دانشجویان ورودی به هر رشته 110
جدول 4-5: میانگین نمرات ارزشیابی اساتید هر گروه (رضایت دانشجویان هر گروه) 111
جدول 4-6: قبولیهای آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک گروه 112
جدول 4-7: امتیاز هر نوع تألیف مطابق با آیین نامه ارتقا 113
جدول 4-8: میزان تألیفات هر گروه آموزشی و امتیاز آن 114
جدول 4-9: ورودی ها و خروجیهای هر کدام از گروههای آموزشی 115
جدول 4-10: میزان کارایی گروههای آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ 116
جدول 4-11: حاشیه امنیت نسبی کارایی واحدها بر حسب درصد (سطر نسبت به ستون) 120
جدول 4-11 (ادامه): حاشیه امنیت نسبی کارایی واحدها بر حسب درصد (سطر نسبت به ستون) 121
جدول 4-12: حاشیه امنیت مطلق کارایی واحدهای تصمیم گیری بر حسب درصد 122
جدول 4-13: ورودی ها و خروجی های گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی 125
جدول 4-14 : ورودی ها و خروجی های گروه های آموزشی دانشکده فنی و مهندسی 126
جدول 4-15 : ورودی ها و خروجی های گروه های آموزشی دانشکده هنر 126
جدول 4-16: میزان کارایی گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی 127
جدول 4-17 : میزان کارایی گروه های آموزشی دانشکده فنی و مهندسی 127
جدول 4-18 : میزان کارایی گروه های آموزشی دانشکده هنر 128
جدول 4-19: حاشیه امنیت کارایی گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی 129
جدول 4-20: حاشیه امنیت مطلق کارایی گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی 130
جدول 4-21: حاشیه امنیت کارایی گروه های آموزشی دانشکده فنی و مهندسی 131
جدول 4-22: حاشیه امنیت مطلق کارایی گروه های آموزشی دانشکده فنی و مهندسی 131
جدول 4-23: حاشیه امنیت کارایی گروه های آموزشی دانشکده هنر 132
جدول 4-24: حاشیه امنیت مطلق کارایی گروه های آموزشی دانشکده هنر 133
عنوان صفحه
شکل 1-1 : نمودار مقالات منتشره در حوزه تحلیل پوششی داده ها (Emrouznejad,2008) 4
شکل 2-1 تبدیل n ورودی به m خروجی در یک واحد تصمیم گیرنده 13
شکل 2-2: تابع تولید کارا و واحدهای کارا و ناکارا 18
شکل 2-3 کارایی یک واحد ناکارا
19
شکل 2-4 الف بازده به مقیاس متغیر، ب بازده به مقیاس ثابت 24
شکل 2-5 عملکرد تعدادی واحد یک ورودی – یک خروجی 40
شکل 2-6 بدتر شدن ورودی و خروجی B به اندازه δ 41
این مطلب را هم اگر خواستید بخوانید :
شکل 2-7 عملکرد واحد های کارای A,B,C,D 42
شکل 3-1: عملکرد تعدادی واحد در یک مدل یک ورودی – دو خروجی 49
شکل 3-2: عملکرد واحد E بهبود یافته است. 50
شکل 3-3: واحد E با بهبود عملکرد، بر روی مرز کارا قرار میگیرد. 51
شکل 3-4: تغییر در مرز کارا در اثر بهبود عملکرد واحد E 51
شکل 3-5: کاهش کارایی واحد F در اثر بهبود عملکرد واحد E 52
شکل 3-6: نمایش عملکرد یک واحد با یک نقطه در صفحه 65
شکل 3-7: نقاط نشاندهنده عملکرد واحدها و واحدهای تشکیل دهنده مرز کارا 66
شکل 3-8: ارتقاء عملکرد یک واحد ناکارا با استراتژی ثابت 67
شکل 3-9: واحد ناکارای اولیه با ارتقاء عملکرد، به مرز کارا میرسد. 67
شکل 3-10: جابجا شدن مرز کارا با ارتقاء عملکرد واحد محک سنجش 68
شکل 3-11: کارا ماندن تمام واحدهای سابقا کارا، در عین جابجا شدن مرز کارا 69
شکل 3-12: واحد سابقا کارای B، کارایی خود را از دست میدهد. 70
شکل 3-13 : یافتن حاشیه امنیت کارایی واحد B نسبت به واحد D 70
شکل 3-14 : میزان پیشرفت عملکرد واحد D 71
شکل 3-15 : شمارهگذاری واحدهای کارا به ترتیب زاویه iα 72
شکل 3-16 وضعیت الف 73
شکل 3-17 وضعیت ب 74
شکل 3-18 وضعیت ج 74
شکل 3-19: یافتن میزان حاشیه امنیت کارایی در وضعیت الف 75
شکل 3-20: یافتن میزان حاشیه امنیت کارایی در حالت ج 78
شکل 3-21 وضعیت واحدهای کارا و ناکارا 81
شکل 3-22 تفکیک واحد های کارا و نا کارا 89
شکل 3-23 بهبود عملکرد واحد D، واحد B را از کارایی میاندازد. 90
شکل 3-24 مکان هندسی نقاطی که از جمع موزون تمام نقاط کارا به دست میآیند
و فقط وزن نقطه B مثبت است. 92
شکل 5-1 استراتژی متفاوت برای واحد بهبود دهنده عملکرد 144
فصل اول
کلیات تحقیق
روش شناسی تحقیق
«هرگاه توانستیم آنچه را که درباره آن صحبت میکنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم، میتوانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی میدانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»
لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی
1-1 مقدمه